Alla inlägg under april 2009

Av Maria - 29 april 2009 09:44

Vad typiskt det är, man har planerat att hinna med så mycket och så är dom små sjuk. Hanna är super förskyld och har hosta, så man ha ju sovit väldigt bra inatt. Lite måste jag få gnälla:-) fast det är ju så klart mest synd om Hanna. så nu ligger vi i soffan och kollar på rorry och store chris.

Jag hoppas hon blir bättre i helgen för vi ska få besök då.


kram kram


Av Maria - 28 april 2009 13:12

Idag så blev jag lite rädd där på sängen, Han fick inte till hjärtljuden så bra, det tog tid innan det hördes, vad rädd man han bli..

Lillen låg som en ostkrok sa han, å då kan det vara svårt att höra igenom ryggen. Men hjärtljuden stannade på 154 idag. Mina värden var jätte bra. Det känns så bra, Å magen den växer och växer så klart:-)

Lillen hade inte fixerat huvudet än, så rörligt fortfarande.

Nu längtar jag tills den lille kommer ut!! 6 v kvar pust!!!


Kram och hej

Av Maria - 28 april 2009 13:05

Vilken helg det har varit, så himla varmt och skönt!! Självklart så jobbade man:-( men vad gör det snart får man vara hemma igen. Jag kan inte fatta att jag bara ska jobba 2 helger till. Tiden går fort nu!

Vi tillbringade iaf tiden i stugan ändå. Stefan och Hanna grejade på ändå fast jag inte är med. Det blir så himla fint där, jag är så stolt över min sambo som är så duktig på att göra snyggt. Dom satte upp ett litet räcke i trappen ner mot älven, jag tycker inte om att gå där annars, lite rädd!! sen hann han med att tvätta alltan, å det är inte det lättaste. Hade lite svårt att först hur skitit det igentligen var men nu så ser man klar skillnad.

Nu till helgen är det prio på en sandlåda till lill trollet.


Bye bye

Av Maria - 21 april 2009 10:42

Igår var det ingen bra dag alls, jag var allmänt nere, jag känner mig så stor och tung nu. Inte för att jag vill att den lille ska komma ut för tidigt men med 49 dagar kvar så känns det inge roligt.

Jag hoppas att man får känna så här, lite less måste man väl få bli. och pricken över i så gick mina jeans sönder igår, å hur roligt är det att köpa nya kläder när man närmar sig slutet. Jag bara längtar tills den lille kommer ut och man kan kan ha sina vanliga kläder igen.

Nu måste jag göra mig redo för ett 4 timmars pass på jobbet.


Kam och hej

Av Maria - 14 april 2009 11:54

Idag har det varit en helt underbar dag..  På förmiddagen så var vi och handlade på city gross, när vi klev ur bilen så säger hon..å vilket skönt väder det är!!..å man kan ju bara hålla med. vi köpte med oss en varsin glass med oss hem som vi avnjöt i solen.mums Sen efter lunch så grejade vi på här hemma, fixat lite på alltan, tagit fram möblerna dit. Gud så härligt det känns!! Tänk att snart kan man sitta ute och grilla, jag bara längtar så till det.

På em var vi och grattade hennes farfar, där blev vi bjudna på kina mat, det var inte dumt det!!

Vi hade med oss Hannas cykel så hon fick sin premiär cykling ute, men så roligt hon tyckte att det var, hon hittade en kompis som hon cyklade runt med, säkert tog dom 20 varv runt där, hon sa på slutet att hon inte orkade nåt mer och att hon hade fått ont i rumpan, tror jag det haha.. Jag hade dö ångest för vi hittade inte hennes hjälm, så det blir till att köpa en ny, innan nästa tur blir av.

Ha en bra dag!


Av Maria - 13 april 2009 22:07

Kopiera detta till din blogg, utmana 2 personer och berätta det för dom. Varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn. Alla svar måste vara riktiga, inte hitta på ord! Om personen som utmanade dig börjar på samma ord som ditt, får du inte ge samma svar som han / hon har gjort. Du får inte heller skriva samma svar 2 ggr eller skriva ditt eget namn som svar. Lycka till!!

1. Vad heter du? Svar: Maria


2. Ett ord på 4 bokstäver: Svar: Majs

3. Flicknamn: Svar: Maja

4. Pojknamn: Svar: marcus

5. Yrke: Svar: mode designer

6. Färg: Svar:- kan inte komma på nåt

7. Klädesplagg: mocka jacka

8. Mat: Svar: makaroner

9. Sak i badrummet: Svar: matta


10. Plats / stad: Svar: Malmö

11. En orsak att vara sen: Svar: mässling

1 2. Något man skriker: Svar:  men va f-n

13. Film: Svar: Män som hatar kvinnor

14. Något man dricker: Mjölk

15. Band: Svar: Madonna


16. Djur: Svar:Mört

17. Gatunamn: Svar: mellan gatan

18. Bil: Svar: mercedez

19: Sång: Svar: mamma mia

20. Aktivitet med mer än en deltagare: Svar: monopol


Jag utmanar Anna och Madde.


Av Maria - 11 april 2009 22:47

Nu är man hemma igen efter 3 härliga dagar i stugan, vädret har ju inte varit det bästa, men det är så skönt att komma bort ändå. I onsdags när vi kom dit så var vi ute och promenderade i skogen och vid älven..Så himla rofyllt, men Hanna var lite rädd för fåglana, hon tyckte dom lät för mycket:-)..Stefan började att kakla om i köket, det blev så snyggt!! I fedags hade vi våran påsk frukost, jag har ju jobbat hela helgen..Vi målade ägg och hade super mysigt.

Idag har vi iaf kommit hem, nu sitter man här alena medans Stefan är hos en polare och dricker bärs som Hanna säger..

Snart är det dax för sängen igen, jobb imorgon.


Glad påsk!

Av Maria - 4 april 2009 09:45

Det var inge roligt att vakna upp imorske, jag trivs bättre när det är sol:-)

Jag sa till Hanna innan jag gick ner att hon kunde städa sitt rum, å den lilla får ju alltid till sina svar

Nä, senare, på tisdag. ska påminna henne på tisdag vad hon sagt till mig så får vi se om hon städar då haha..

Idag ska vi iaf åka och hälsa på syster och jag måste nog åka och köpa nya arb skor, jag vet inte om mina fötter svällt:-) men jag får så ont när jag går mycket, så nu måste jag ha något bekvämt.


Ha en underbar lördag!

ramar

Ovido - Quiz & Flashcards