Alla inlägg under januari 2009

Av Maria - 29 januari 2009 20:25

Idag har Stefan och jag gjort birsta, sällan man ränner runt där..NOT!!

Var iaf på jakt efter presenter till Hanna som snart fyller år.men gud vad svårt det var att hitta på nåt,Jag har inte den blekaste vad vi ska köpa till henne?? Vi vill köpa nåt riktigt inte massa små tjefs för det har hon så mycker av..Ni som varit här vet hur det ser ut på hennes rum.

Hanna har hela tiden tjatat om att hon vill ha glasögon i present(fattar inte varför) så när jag berättade för henne att vi köpt ett paket till henne idag så frågade hon om det är glasögon i det..Kanske hon blir besviken om hon inte får det i present..jag måste köpa det tror jag.

Ikväll har vi varit på middag hos svärmor som tur var så var Hannas kusiner oxå där så det gick bra!! Vi fick så klart stressa hem för min kära sambo kan ju bara inte missa en minut av timrå matchen:-) men det är bra att han ser på det för då kan jag sitta här i lugn och ro:-)


KRAMAR M

Av Maria - 26 januari 2009 19:21

Idag har Hanna varit på sin första tandläkar kontroll och mamma fick såklart inte följa med. Jag ska alltid jobba  när det är nåt:-) Jag bad Stefan att knäppa ett kort men det ville han inte..Why not!! :-)

Det hade gott så jätte bra, Hanna hade gapat och varit jätte duktig, man bli så stolt så. Hon hade lite överbett men vi är på väg att sluta, iaf dra ner på nappen.Och eftersom hon är så liten fortfarande så kommer det gå tillbaka väldigt fort.

Hon hade fått en sån fin liten docka som present av tandläkaren. Så dit lär hon nog vilja gå tillbaka.

Nu ska jag umgås lite innan hon ska läggas inför natten.


Kramar M

Av Maria - 25 januari 2009 11:50

Å vad det snöar nu! Jag var på väg ut en sväng men Hanna ville inte, så vi får försöka efter lunch igen.

I helgen har det varit fullt upp, Igår var vi på Kalas till Hannas kompis Alicia, Det var så roligt! Sen när vi kom hem så var Terese med familj här, vi kollade på hockey(Timrå loosade) min  sambo blev inte glad..

Idag ska vipå kalas igen till Hannas kusin som fyllt 1 år. så det blir mycket fika bröd att äta, så gott så!!

Så efter lunch blir det birsta en sväng och köpa present.

Kramar

Av Maria - 20 januari 2009 19:26

Idag var det äntligen dax för ett ul.  Å ja, detvar bara en bebis i magen:-)Jag kunde ha legat där och bara kollat på den lilla som rörde sig inne i magen hela dagen. Den var väldigt duktig på att suga på fingrarna som vi trodde då, men det visade sig vara tårna. Dom är bra vig:-) Vad hon kunde se så var allt på plats nu och allt fungerade som det skulle. Härligt att veta! Vi fick med oss 5 bilder hem, ska bli spänande att visa dom för Hanna. Efter ul så åkte vi på en tur till birsta (äntligen fått bb) jag sprang in på ikea en sväng  och köpte nya kartonger, nu ska det resas upp hemma på allt skräp som ligger överallt. Blev ju så klart en sväng på max, ligger förnära ica maxi.

Stefan hämtade Hanna på dagis å när jag med spänning och iver skulle visa Hanna korten så frågar hon om det är en mus..å lilla gumman min du är för söt du. Det var länge sedan jag skrattade så gott!!

kramar/ M


Av Maria - 19 januari 2009 17:42

Äntligen får man slå sig till ro, har jobbat mellan 9-16 så jag är väldigt trött i fötterna. Hanna myser och kollar på tv, så vi har det väldigt lugnt och skönt. Stefan är ute och pysslar på med sina saker.

Igår kom Hanna med en sån där underbar komentar igen..Hon var sugen på saft, å självklart kunde jag hämta det till henne, men jag gick inte på en gång utan blev kvar vid datorn ett  tag til, då skriker hon-MEN KLIV UPP DÅ!!  Då fick man sig en tanke ställare vad beroende man är av vid datorn,inte bra! å du ser ju jag sitter ju här ikväll igen.

Lägtar tills imorgon då vi ska på ultraljud!!

Ha en underbar måndag kväll!

Kram

Av Maria - 18 januari 2009 08:57

 Ja, då sitter man här igen. Tar det lugnt medans Hanna kollar på bolibompa och vaknar till. Lill tösen kom in till mig inatt oxå, runt 2 kommer hon varje natt:-) men hur ska man igentligen göra?, ska man gå tillbaka med dom till sin egen säng,å riskera att det blir skrik och protester eller är det helt ok att dom kan komma varje natt?! Jag minns själv hur det var när jag var liten, jag trivdes super med att sova med mamma och pappa:-) det var ju så tryggt!

Hanna sa en sån söt sak som jag bara inte få glömma bort.. Jag tror det var i fredags som jag sa att imorgon gumman så är vi lediga och kan få sova ut..å hon kollade väldigt konstigt på mig och sa-SKA VI SOVA UTE..nej jag menade att vi får sova länge, inte ute..hon måste ha trott att jag är helt tokig som vill sova ute mitt i vintern.

Nu ska jag snart väcka min sambo så jag kan gå ut på en liten promenad innan jag ska iväg på arbetet. Och så får ha severa frukost till mig när jag kommer tillbaka.

Ha en underbar dag!

kramar

Av Maria - 17 januari 2009 19:06

Idag har jag jobbat till 18, det var tugnt! Jag fick varma mackor till middag, väldigt flott va  men gott var det iaf. Allt går in när man är hungrig:-)

ikväll blir det godis och tv kväll här. Det är så skönt at bara vara hemma, förra helgen var vi ju på 40 års fest, så då blev det full fart fram till 2.

Hanna är jätte gring och trött nu så jag kan inte skriva mera, kanske jag måste umgås lite oxå.

kramar

Av Maria - 5 januari 2009 00:19

Jag måste bara föra lite anteckningar.

måndag den 29/12 var vi och lyssnade på lillens hjärta för första gången..Det var så underbart att höra det slå, å fort går det ju oxå.

Vi skrev i journalen att det var på 152..men det pendlade mellan 147 till 152..så det kanske kan vara en liten pojke oxå men jag har på känn att det blir en liten tjej till:-)

Ovido - Quiz & Flashcards