Alla inlägg under februari 2010

Av Maria - 28 februari 2010 09:17

Idag har Hanna varit på sitt första kalas utan mamma och pappa, Lill gumman håller på att bli stor. Känns lite då hon inte vill ha med oss längre. Hon hade så roligt att hon ringde och frågade om hon fick komma dit idag igen.. Så mamma blir ensam idag igen..Va tråkigt!! hahaha..lite skönt oxå;-)


Så snygg prinsessa på väg på kalas..

   


Kvällen avslutades hemma i lugn och ro.. Fösta lördag kvällen som vi var hemma själva på hur länge som helst..Vi älskar att ha besök men skönt att vara själva oxå:-)

Käkade go mat sen blev det Älsklingens skagen mackor till kvällsmys framför melodifestivalen..Som för övrigt var ganska bra ikväll. Bara Älskar Annas låt, Vilken röst den tjejen har!!!


Hanna lekte fotograf ikväll.

    


  

Av Maria - 28 februari 2010 09:07

Härom dagen så var det full lek på Hannas rum. Jag, Hanna och Wilmis lekte för fullt..Nyaste leken är gömma nyckel.. Så skoj tycker Hanna men lite svårt att hålla sig från att berätta vart hon lagt den.. Man får låtsas att inte höra när hon säger- den är inte här..:-)


Lite bilder på mina finaste den kvällen..

        


Min lilla Hanna tycker inte alls om kameran hahaha..


Kram kram


Av Maria - 25 februari 2010 22:55

Idag var det äntligen "varmt"  -12 grader idag.. Håll med om att det är varmt då haha.. Så Wilma och jag drog till birsta och shoppade lite, riktingt nice!! Vi hade tur,fick fika sällskap av mormor och morfar.

Gick och hälsade på tjejerna på jobbet och det blev lite shopping där..kanske dags att uppdatera garderoben om man ska börja jobba snart..Ångest!!

Till Hanna blev det en mumin nattlinne som hon blev helt överlycklig över,Även dockan fick en lika, hur söt var dom inte när dom la sig och sov ikväll..:-)

Till mig blev det en tröja och ett par leggings.. Kom hem som en ny tjej, väldigt glad och nöjd..Tänk att spendera pengar kan göra en så lycklig...:-)


Dagens inköp:


   


  


Kram från mig.

  

Av Maria - 23 februari 2010 11:44

Ja, förra v var en väldigt bra v för mig..då stod vågen på -4.6 kg..känns jätte bra!! Men så kom helgen och allt bara försvann.. har tappat all motivation, små äter godis på dagarna, äter mat tills jag blir mätt= att jag äter alldeles för mycket :-(...Jag vet inte om det är några dåliga dagar bara..men hur ska jag hitta tillbaka...för jag vill ju verkligen gå NER massa KG till!! Jag har 10 kg kvar så det är ju en bit till.. Men nu har jag iaf hittat min vatten bringare så nu sitter jag och dricker det.. Kanske det släcker mitt godis sug?!


Kram/ Maria

Av Maria - 22 februari 2010 21:09

Har jag och mina flickor spenderat med Anna och hennes grabbar.. Började med att dom kom till oss, vi fikade lite sen pälsade vi på barnen och gick ut..-12 grader idag med solen sken så det kändes ganska skönt ändå. Hanna och Adrian fick åka traktor med Stefan och det gillades skarpt:-) Medans så tog Anna och jag en snabb prommis.. KL var nu 15 och barnen ville gå in, Adrian valde att stanna hos oss och Anna gick hem.. Vi drack lite varm oboj för att tina upp oss lite..  .. gott ott!!! Barnen lekte och hade skoj..sen kom Anna och hämtade Adrian..

Är så himla glad att jag fått sån underbar kontakt med Anna och hennes goa barn..så himla go tjej  är hon!!  skönt att få ha någon att dela sin vardag med.


Ikväll är det os som gäller hos oss:-( Så vad ska en stackars ointesserad mamma hitta på tro???


Kramar/ Maria

Av Maria - 20 februari 2010 23:42

så har denna lördag snart passerat..men mycket roligt har vi haft.. Dagen bjöd på ett äventyr till ica maxi..Pust säger jag bara..såå mycket folk!! men klart det drar folk då man ger bort ett kg lösgodis då man handlat för 200 kr.. Vad folk gör för lite godis haha..Stå i kö för att plocka godis.. Vansinigt!! ja, tyvärr var vi ju inte bättre själv men Hanna fick lite roligt då dom hade plaserat en hoppborg där..hopp hopp!!  kom hem efter en allt för lång vistelse på maxi, varken jag eller S kände för att laga mat..å vad händer då? jo, pizza time..S vill så klart ha mat sällskap så vi ringer våra bästaste M.M som gärna kommer och gör oss sällskap..

Kvällen har erbjudit mat, skratt, melodifestivalen, bästa sällskapet som finns. och underbara barn som busat på:-) Bättre kan man nästan inte ha det.

Å vad säger man om final bidragen!? Jag känner mig som 15 men Darin var såå bäst!!! Älskar verkligen den låten och är han inte världens sötaste:-)


  


Nu är det sängen som väntar!!

Kram till er alla  Maria


Av Maria - 19 februari 2010 16:08

Så var frdagen här igen, Hanna och jag har precis kommit hem från en tur till birsta, handlat lördags godis, vuxen godis= prit hihi.. och Wilma fick nya lakan.. så var helgen räddad haha..


Ikväll ska vi till våra bästa grannar och käka middag, Ska bli hur skönt som helst. Trivs så bra hemma hos dom, man kan bara vara..En kram till er från oss!!


Ha en toppen helg!!

Kram kram

Av Maria - 17 februari 2010 22:38

Självklart så vill Hanna vara med på kort idag, så fram med finaste klänningen, inte alls otippat på vad hon hämtade haha.. Nä, självaste julklänningen i 86/92..  ..Fick knäppa runt 30 kort innan hon var nöjd men jag bjuder på 2 stycken..


    


kramar

Ovido - Quiz & Flashcards