Alla inlägg under februari 2009

Av Maria - 28 februari 2009 09:30

Ja, det här var ju en underbar helg

Jag har fått magsjuka!!:-) , det började igår, så då låg man och kräktes hela dagen. Inge vidare!

Idag gäller dett bara att försöka återhämta krafterna lite så man kan arb på måndag. men shit så sliten man blir!!


Kram kram

Av Maria - 25 februari 2009 18:01

Idag så har vi varit lediga både jag och Hanna. Vi har haft det så skönt! Jag började min dag med att promenera lite, fick sån ångest när jag klev på vågen i morske.+ 8 kg ,det kändes inte så roligt!! men det går ju bort det mesta efter förlossningen men alla kommentarer..-å va stor mage du har! dom kan jag gärna undvika att höra, precis som man inte vet det själv!!

Efter lunch åkte Hanna och jag och hälsade på våra vänner i Nolby. Vi hade så trevligt så!!

Igår lagade jag och Hanna våran första cili corn carne:-) jag är ju inte ett proffs i köket, så jag är så nöjd med att ha en sambo som är bäst!! men iaf så blev det väldigt lyckat förrutom att Stefan fick krydda ihjäl sig, men jag och Hanna var nöjda..( Om du läser detta madde så vet jag vad du tänker på nu) så sluta skratta!! haha..

Ha en underbar kväll!

PS: vad roligt att du hittat mig Susanne, har du oxå en blogg eller?


kram kram

Av Maria - 24 februari 2009 22:30

Idag har jag varit ledig, så himla skönt. Jag fick äran att åka och handla mat, inte det roligaste jag vet..jag drog med mig syster dit, alltid roligt med lite sällskap så läser du detta så tack för idag!! Ja, vi får ju inte glömma snabb vesiten till öb ikväll då dom hade lösvikts godis för 3.90 kg:-) allt man gör för lite godis..men jag ska spara det tills på lördag om jag kan, måste nog be S att gömma dom annars går jag väl och skåp äter så det är slut tills i helgen..ja, jag är helt knasig på det området.

Nu är vi inne i en period då Hanna ska sova i våran säng igen, det är lite jobbigt och S ville natta henna ikväll men fick inte det hon ville promt att jag skulle ligga och mysa med henne, så himla tjurig man kan vara ibland..

Ja, det är väl bäst att jag går och försöker sova lite nu. Imorgon ska vi till våra underbara kompisar som vi inte sett på länge. Det ska bli så roligt att ses.

Sov gott kramar/M

Av Maria - 18 februari 2009 22:35

 Idag har jag jobbat 11-19 å det kan jag säga att det har känts i kroppen. jag får så ont mellan benen när jag gått så länge men för övrigt så mår jag bara bra.

Har gått in i v 25 idag, jag fattar inte vad fort det gått."bara"15 v kvar..

nästa v är det dags för ett nytt besök hos min barnmorska, ska bli spännande att få höra hjärtljuden igen.så man kan få spekulera vad det är för en liten som tänker komma ut, men jag har redan på känn att det är en lilla syster.

Ikväll när jag kom hem så var Hanna så go, hon kom springande till mig och sa att hon sakat mig så mycket idag, det värmde bra i hjärtat det. En puss till dig min lilla älsklng!!

Kram och sov gott/M


PS: ikväll hade äntligen greys premiär!!!!

Av Maria - 17 februari 2009 19:21

Ja, vad har hänt sen sist, vi har hunnit uppleva alla hjätans dag..morgonen började med en familje frukost och vi bytte lite presenter med varandra. Stefan fick ett par arbetshandskar och öronproppar men det kändes inge rolig att ge så det blev ett presentkort på filmstaden oxå. Hanna fick en skål och en ram som hon skulle måla på, å den blev väldigt fin:-).. Själv fick jag en familjebiljett till Timrås hemma match på torsdadg, ja, vad säger man haha..det ska bli roligt att få göra nått tillsammans iaf. På kvällen var vi på middag till Terese m familj och kollade på M.F Å jag måste bara berätta nått som fick mitt hjärta att brista.. En av fiskarna i deras akvarium hade råkat ut för en olycka och tappa ena ögat:-( så hemskt det såg ut!

Ikväll har Elin och Isak varit här. så himla trevligt. Nu sitter jag här medans min dotter ser på tv i väntan på att jag ska sluta skriva och gå och lägga henne. Stefan är hos grannen på hockey kväll så jag njuter för fullt nu!!!!


Kram å hej/ M

Av Maria - 13 februari 2009 19:32

Vad heter ni? Maria och Stefan

Hur träffades ni? På aveny

Hur länge har ni varit tillsammans? 5 år i maj

Är ni förlovade? Nej.

Bor ni ihop? Ja det gör vi

Har ni barn? Ja, en tjej och en till på g

Har båda körkort? Ja det har vi:-)

Kommer du ihåg er första kyss?  JAA!!

Vem sa "jag älskar dig" först? Stefan

Vem är äldst? Stefan

Vilka stjärntecken är ni? jag är skytt och Stefan är våg

Vem är längst? Stefan

Vem sjunger bäst? Vi är lika dårliga båda två:-)

Håller ni varandra i handen på stan? nej!

Vad har ni gemensamt? Massor av saker.

Kände ni varandra innan ni blev tillsammans? Nej

Blev du kär vid första ögonkastet? Det tog några veckor men sen var jag fast!!

Har ni nån speciell låt? Ja, en låt från filmen grease 1

Har ni stora framtidsplaner? ja.

Har ni gråtit i varandras armar? Ja det har vi verkligen gjort

Har ni varit utomlands tillsammans? Nej

Vilket är ert bästa minne? När Hanna föddes

Vem lagar bäst mat? Stefan som tur är, för jag är smak lös:-)

Vad gör ni en vanlig vardagskväll? Kollar på film

Ger ni alltid varann en puss när ni ses? nej, men väldigt ofta iaf.

Bodde ni långt ifrån varann när ni träffades? Nej

Blir du lätt svartsjuk? Ja, faktiskt..

Brukar ni bråka? Sällan, så skönt!!

Ringer eller sms:ar ni mest? vi ringer

Av Maria - 9 februari 2009 22:33

Stefan fick äran att följa med henne idag då jag jobbade som alltid!!

allt hade gått så bra och det funkade som det skulle..

Hanna var 96 lång och vägde 16 kg. men det med 96 kan inte stämma, jag måste mäta henne själv.

Nu ska jag lägga mig!

Sov gott alla!!/M

Av Maria - 9 februari 2009 22:04

Idag har det varit en jobbig måndag! Det började med att Hanna kom in till mig vid 5 imorske, å jag skulle upp 6.45 så det blev inte mycket sömn efter det. När jag kommer på arb så upptäcker jag att bilen inte går att låsa, så jag blir tvungen att låsa dörrarna innefrån.. sen var det bara att börja gruva sig och ringa till Stefan, han skulle kolla upp det under dagen. På lunchen gick jag och köpte ett nytt batteri. Bra ,det fanns i huset!! Jag skyndade mig ut efter att jag slutat för att kolla om det nya batteriet fungerad.. men inte!! Jag fick ringa efter S som kom med den andra nykeln..det var väldigt stressande för kl 16.50 skulle jag vara hos tandläkaren..Tyvär så visade det sig att den andra inte heller fungerade.. Vad göra då??? ( det går alltså inte att öppna manuellt, man måste trycka på en knapp..helt sjukt). men iaf så hittade S ett kryphål..bakluckan var inte låst. Vilken sjuttons tur vi hade!! Han är ju så liten och smidig så han kom in och kunde öppna!!! Hos tandläkaren brände jag 917 kr, kändes inte så roligt, hade gärna köpt något fint för dom.


Ovido - Quiz & Flashcards