Alla inlägg den 4 januari 2010

Av Maria - 4 januari 2010 08:51

  I fredags kom det underbaraste ljudet från våran lilla Wilma..mam´mam, det smälte bra i mamma hjärtat då..Jag skulle tro att hon har en bra tränare, Hanna säger ju det ett antal gånger på en dag:-)


Jag ammar fortfarande Wilma men ersätter 2 mål nu.. Hon får gröt till frukost sen blir det burk mat till middag. Jag är inte redo att släppa ammningen än, tycker det är så himla mysigt att sätta sig ner ett tag. men igår när hon skulle äta så vägrade hon, antingen så var hon inte hungrig eller så vill hon helt enkelt inte ha min mat längre, det gjorde lite ont då må jag säga..


 Wilma blir 7 månader nu den 17 och kan nu     

Rulla runt

Ta nappen själv till munnen

stäcker på armarna när hon vill komma upp

Sitta själv

säga mam mam


Det går fort nu.. Alldeles för fort!!!


Kram kram

Av Maria - 4 januari 2010 08:27

Igår så var det äntligen premiär för Hanna att stå på ett par skidor, det gick ju som det gick å jag vet inte om hon tyckte att det var så roligt. Hon ramlade mest så det var väl det som gjorde att det inte var så skoj som vi hoppats på:-) men hon var så duktig ändå!!!

Vi busade och hade jätte skoj ut, byggde lite snö kakor, kastade oss i snön.. Kul att det är så lös snö. Man var riktigt trött och slut när man kom in.

Var på middag till svärmor, Hannas kusiner var oxå där så dom hade riktigt roligt..

Stefan och jag avslutade kvällen med en underbart go kantarell soppa och ett glas vin till Wallander.. Toppen kväll!!!


Idag ska vi in till syster och gratta henne på födelsedagen men först till birsta och köpa presenter:-)  Känns skönt att man är ute i tid haha...


   


Ha en toppen dag!!! 

Ovido - Quiz & Flashcards