Alla inlägg den 13 maj 2009

Av Maria - 13 maj 2009 11:09

 Ja, efter besöket på mvc var det dags för ett annat, då var det bara att åka på dagis för att höra hur Hanna sköter sig, å det var ju inga problem alls, hon var så lättsam så, lite tjurig och stojig när dom äter men då är det andra barn som livar upp henne så det är ju klart att hon hänger på då. men hon lyssnade väldigt bra, gick in när dom skulle in o.s.v Hon var en så glad och mysig tjej. Det var rent roligt att hör dom berömma henne så. Då känns det som man uppfostrat henne ganska bra iaf..:-) men liten egen vilja har dom allt, och det hör väl bara till utvecklingen deras.

Så jag var mycket nöjd mamma när jag kom därifrån.


Kram kram

Av Maria - 13 maj 2009 10:52

Ja, då har man varit ner och visat upp magen igen då, det känns lite trist för nu är det bara 2 gånger kvar. eller igentligen så är det ju himla skönt för det betyder ju att den lille kommer snart:-)

Huvudet var fortfarande rörligt och magen hade bara växt 1 cm sen sist så nu går kurvan neråt.Ligger nu på 34 cm.

Blodtrycket var jätte bra och när hon kom till hjärtslagen som vi hade problem med at höra förra gången så blev jag lite nervös, men nu hördes dom klart och tydligt. så underbart!! Nu har jag tyvärr glömt slagen men ca 148 tror jag det var.

Att jag skriver hon när jag har en manlig barnmorska beror på att det är en elev där nu..det känns väl så där, jag hade önskat att hon inte hade tagit över och tar alla prover..Jag tycker han är mycket bättre och mer försiktig när han kämmer och känner men men som sagt det är bara 2 träffar kvar nu så jag håller ut.

Nu är det 27 dagar kvar!!! :-)

Kram kram

Ovido - Quiz & Flashcards