Alla inlägg under januari 2010

Av Maria - 1 januari 2010 18:30

            Så var det nytt år igen. Helt otroligt att ett år har passerat igen, det går alldeles för fort tycker..men huvudsaken är att man fyller sina år med liv:-)

I går så var vi ju till den så fina herrgården, hur mysigt som helst var det.. maten var en 10 poängare. sällskapet lika så, Ulf var nog väldigt nöjd.

Det blev som jag förutspådde...Jag var nykter!!! Men nu så här i efterhand så är jag väldigt glad för det..men sån fylla hann det aldrig bli så man klarade av sällskapet,annars kan jag tycka det är jobbigt att vara nykter när alla andra är fulla. men jag hade roligt ändå. Sen hade vi ju med oss Wilma så det gjorde ju sitt..Det var menigen att mamma skulle åka hem med Wilma men jag kände på en gång att jag kan vara nykter..hade lite dåligt samvete att hon och Wilma skulle hem vid 21.30 och sitta där själv på 12 slaget. så det blev som det blev men inte gör det mig något.

Resan hem var fruktansvärd, det snöade som 17 så jag låg och körde 70 hela vägen hem. Hade en full sambo i baksätet som vägra somna, höj volymen m.m ni vet..En sovade Wilma i framsätet som nästan nyss somnat då hon vart vaken på hela festen ända fram till 0.20..förlåt gumman!!

Efter halva färden så börjar en lampa lysa  i bilen, jippii..vad gör man nu när ens sambo är bra på trycket, men det var inge att oroa sig för säger han..oroande så lyckas vi komma hem..pust!!


Idag så kollade Stefan på bilen och det var nästan slut på olja..shit pomefrites säger jag..det hade kunnat sluta illa..Nu är det på fyllt och klart och redo för nya äventyr..         

Ovido - Quiz & Flashcards